Gelderse bescheidenheid maakt plaats voor Liemers trots!
- Geschreven door Robert Stals
- Gepubliceerd in Blog werken in de Liemers, Bizznizz-not-as-usual
- Gelezen: 37070 keer
- lettergrootte lettergrootte verkleinen Lettergrootte verkleinen
- E-mailadres
- Media
- Reageer als eerste!
Sinds mijn komst vanuit Zuid-Limburg naar de Liemers, ben ik vanuit mijn functie als Sales Manager bij Van der Valk geïnteresseerd in de wijze waarop de Liemers zich kan profileren als (vakantie)bestemming. De Liemers is een mooie regio waar toerisme, cultureel erfgoed, natuurrecreatie, evenementen, sport, culinair genot en funshoppen nauw met elkaar verbonden zijn.
Met Arnhem en Nijmegen als eyecatchers op een steenworp afstand. Maar de Liemers is ook een regio die nog relatief onbekend is. Wat maakt de Liemers nou zo bijzonder om bijvoorbeeld een weekendje weg te boeken? Met campagnes als 'de Liemers, helemaal goed!' en 'Gelderland levert je mooie streken' wordt al een aardige toon gezet in de diverse media. Maar is dit voldoende om te wedijveren met regio's als 'Er gaat niets boven Groningen', 'Limburg... liefde voor het leven!' en 'I amsterdam'?
Met de komst van Hotel Duiven bij Arnhem A12 heeft het toerisme in de regio een enorme boost gekregen. Met een groei van maar liefst 88% aan hotelovernachtingen is de Liemers in no-time uit zijn schulp gekropen. Het wordt dan ook tijd om de Liemers aan toeristisch Nederland te introduceren en een rol van betekenis te gaan spelen als bestemming voor een vakantie, een weekendje weg of een dagje uit.
Als Van der Valk-hotel vinden wij het enorm belangrijk om betrokken te zijn met de regio. Dit uit zich in de vorm van het gebruik van streekproducten op onze menukaart, maar ook door de samenwerking met lokale bedrijven. Een ander mooi voorbeeld is Tour Culinair de Liemers. Samen met enkele ondernemers hebben wij een jaar geleden de handen in elkaar geslagen met als doel de Liemers op de toeristische kaart te zetten, streekproducten te promoten en de samenwerking aan te gaan met lokale ondernemers. Dit resulteerde in een prachtige fietstocht waar ruim zeshonderd fietsers aan deelnamen. Een bijzondere vorm van samenwerking. Door middel van dit unieke evenement lieten we bezoekers uit het hele land (en zelfs België) kennismaken met een bijzonder stukje Nederland. Zelfs mensen uit de eigen regio stonden er van versteld dat de Liemers zo verrassend veel te bieden heeft. Door te zien, ruiken, proeven en beleven, werden de deelnemers getrakteerd op een onvergetelijke dag.
Daarmee hebben we laten zien dat ondernemerschap verder gaat dan je eigen onderneming. Elkaar versterken door samen te werken, waarbij een ieders specialiteit bijdraagt aan een uniek totaalproduct, in ons geval Tour Culinair de Liemers. Daaom mijn stelling:
Met creativiteit, lef en een sterke wil kan ieder initiatief een uniek concept worden dat de concurrentiepositie van de Liemers als toeristische regio versterkt.
